Huurdersvereniging Oisterwijk

• Facebook HVO
  • Twitter Social Icon

Onze missie:

"Wij zijn een belangenbehartiger die invloed uitoefent op de totale gemeente Oisterwijk. Samen met onze leden streven we naar een gezond woon- en leefklimaat voor huurders en woningzoekenden van Leystromen, voor nu en in de toekomst."

LID VAN:

OPLEIDINGS-

PARTNER:

Huurdersnieuws

Let op: Inbrekers actief!

Er vinden in Nederland dagelijks gemiddeld 180 inbraken plaats!

• Dat betekent meer dan 65.000 inbraken per jaar

• Inbraakcijfers per provincie in kaart

• Waar komt de inbreker binnen?

• Hoe wordt er ingebroken?

• Zo verklein je de kans op inbraak

Check onze pagina ter voorkoming van diefstal en/of inbraak.

Vul in en win een VVV-kaart van €15,00!

Deze maand een heel korte, maar érg belangrijke enquête; De Overheid stelt dat gemeenten, Corporaties en Huurdersorganisaties zich moeten bezighouden met een aantal thema's in de prestatieafspraken. Vier van die thema's zijn verplicht.Er dienen prioriteiten te worden gesteld en wij denken daar natuurlijk graag in mee. Maar wij kunnen natuurlijk nooit zelf die prioriteiten bedenken, daar hebben we uw inzet bij nodig, want úw mening telt. Het is deze keer een korte enquête, dus snel kans gemaakt op die VVV-kaart. Alvast dank voor uw bijdrage!

Belastingdienst moet schade Gluurverhoging vergoeden

De Belastingdienst moet een huurder een schadevergoeding betalen omdat er in de periode van 2013 tot en met april 2016 inkomensgegevens verstrekt zijn aan de verhuurder, terwijl hier geen wettelijke basis voor was. De Belastingdienst overtrad hiermee zijn geheimhoudingsplicht en de huurder heeft hier financiële schade door ondervonden. De verhuurder heeft op grond van deze gegevens een hogere huurverhoging doorgevoerd. De zaak werd gesteund door het juridisch fonds van de Woonbond.

Huurdersvereniging Oisterwijk voldoet aan AVG wetgeving

Sinds 25 mei 2018 is de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) van toepassing. Dat betekent dat er vanaf die datum dezelfde privacywetgeving geldt in de hele Europese Unie (EU). De Wet bescherming persoonsgegevens (Wbp) geldt niet meer. Ook Huurdersvereniging Oisterwijk heeft hier mee te maken en moet voldoen aan deze nieuwe wet. Wij weten dat u ons vertrouwt en zullen er voor zorgen dat wij uw vertrouwen waard zijn. Klik op de link om ons privacybeleid te lezen.

Nieuwe inkomensgrenzen huurtoeslag

In 2018 wordt het maximale inkomen waarmee je recht hebt op huurtoeslag verhoogd. De nieuwe grenzen werden onlangs bekend gemaakt door het ministerie van Binnenlandse Zaken. Wij zetten deze voor je op een rij.

Wij zijn er voor ú!

Plaats hier uw vraag, suggestie of opmerking