v.l.n.r.: Henk de Groot, voorzitter van Uw Huurdersraad, Michèle de Vries, voorzitter van Huurdersbelangenvereniging Hilvarenbeek en René Gerritsen, voorzitter van Huurdersvereniging Oisterwijk

Samenwerkingsovereenkomst getekend

Op 10 juni 2015 hebben Huurdersbelangenvereniging Hilvarenbeek, Uw Huurdersraad en Huurdersvereniging Oisterwijk door middel van het ondertekenen van een Samenwerkingsovereenkomst, vastgelegd dat onderling een vergaande samenwerking zal worden gerealiseerd. Dit was al geruime tijd het geval, maar de officiële handeling draagt bij aan het gevoel van verbondenheid en vertrouwen in elkaar.

De samenwerking zal voornamelijk bestaan uit het samen optrekken bij het samenstellen van adviezen aan Leystromen op beleidsterreinen die het lokale werkgebied van de afzonderlijke organisaties overschrijden. De drie organisaties vertegenwoordigen gezamenlijk bijna 10.000 woningen, een aantal om rekening mee te houden. Er wordt inmiddels al ruimschoots gebrainstormd over het nog verder professionaliseren van de huurdersorganisaties, zodat ook in de (nabije) toekomst sprake zal zijn van optimale belangenbehartiging voor alle kernen van Leystromen.