De voorzitter tekent overeenkomst Sociaal Plan Sloop en Renovatie

Het Sociaal Plan; Meer zekerheid voor ú!

Op 30 juni 2015 ondertekenden de Huurdersbelangenvereniging Hilvarenbeek, Uw Huurdersraad en Huurdersvereniging Oisterwijk de herziene Overeenkomst Sociaal Plan voor Sloop en Renovatie.

Het document biedt huurder en verhuurder een goed overzicht van de rechten en plichten waar men mee te maken kan krijgen als Leystromen het voornemen heeft woningen of complexen te gaan slopen of renoveren. Het overlegorgaan van de drie organisaties, het Huurders Overleg Platform (HOP) heeft een enorme inspanning geleverd om dit document af te stemmen op de behoeften van de huurder, ú dus.

De ondertekening komt net op tijd om te worden ingezet bij het eerstvolgende grote renovatieproject in Oisterwijk; de Terburghtwegflat. Dit complex zal o.a. worden voorzien van nieuwe kozijnen waardoor de huurders te maken kunnen krijgen met aanpassingen van bijvoorbeeld gordijnen of zonwering. Het Sociaal Plan schrijft voor waar de huurder recht op heeft, maar ook welke plichten een huurder heeft om bijvoorbeeld een woning achter te laten bij sloop met vervangende nieuwbouw.

Wij zijn blij met de samenwerking tussen de huurdersorganisaties en Leystromen, en nog blijer dat na ruim een jaar onderhandelen een document is gerealiseerd waar alle partijen achter kunnen staan.

Lees het document hier: