Enquête Kwaliteit & Comfort

Hieronder vindt u de resultaten van ons onderzoek. We danken u hartelijk voor uw medewerking en we maken binnenkort de winnaar bekend van de VVV-Cadeaukaart. Het resultaat van het onderzoek wordt meegenomen door de drie huurdersorganisaties van Leystromen, dus ook de werkgebieden buiten Oisterwijk en Moergestel. In oisterwijk werd massaal gehoor gegeven aan de vraag om het enquêteformulier in te vullen, zowel het papieren formulier als via de website. Daar zijn we trots op, want het betekent dat u werkelijk begrijpt dat úw mening van belang is. De vier vrijwilligers van Huurdersvereniging Oisterwijk kunnen niet voor u beslissen, dat moet u zelf doen. En hoewel we nog veel meer inzendingen hadden gehoopt te zien, zijn we al heel blij dat u heeft meegedacht aan de toekomst van úw woon- en leefomgeving. U doet het uiteindelijk voor uzelf.

Belangrijk om te weten

De enquête was vooral bedoeld om te inventariseren waar uw wensen en prioriteiten liggen. Zo kunnen wij bij Leystromen werken aan voorzieningen die voor u werkelijk van belang zijn.

Anoniem

Uw reacties worden anoniem behandeld. Als u specifieke zaken heeft gemeld op uw enquêteformulier, waar Leystromen wellicht individueel aandacht aan wil besteden, zullen we u uiteraard eerst vragen of u akkoord gaat met het doorgeven van uw gegevens.

Doel van de enquete

De voornaamste doelen van onze enquête zijn:

1. Keuzes bij u leggen, uw mening is werkelijk van belang.

2. Uw prioriteiten leren kennen

3. Het inventariseren van uw behoeften.

4. U aangeven dat niet alles mogelijk is, maar dat met een (al dan niet kleine) eigen bijdrage extra mogelijkheden kunnen worden gerealiseerd

5. U verantwoording laten nemen voor uw eigen keuzes, want dat is toch vanzelfsprekend

6. De huurdersvereniging wil úw mening vertegenwoordigen en die mening willen we niet zelf bedenken maar juist van ú horen, dat maakt ons legitiem.

Verspreiding

De enquête is als volgt verspreid door de drie huurdersorganisaties:

1. Via post (enquêteformulier), en website - Oisterwijk

2. Via Nieuwsbrief en website - Hilvarenbeek

3. Alleen via website - Rijen en omgeving

De enquête is ingevuld door zittende huurders, ofwel huurders die al een woning van Leystromen bewonen. Veel huurders hebben zelf al voorzieningen aangebracht en hebben dus vaak andere behoeften dan woningzoekenden. Dit heeft invloed op de uiteindelijke resultaten van dit onderzoek.

Reacties

We zijn supertrots op de Oisterwijkers en Moergestelnaren: kijk maar eens naar de reacties:

VRAAG 1

Zoals gezegd is niet alles mogelijk binnen de standaardhuur. We vroegen u of u bereid was om een bepaald bedrag extra te betalen, bovenop de huur. U reageerde met de volgende cijfers:

VRAAG 2

We vroegen u uit een lijst met mogelijke voorzieningen aan te geven waar u een eventuele huurverhoging zou overhebben. Dit was het resultaat:

VRAAG 3

We vroegen u uit een lijst met mogelijke voorzieningen aan te geven welke voorzieningen u zelf zou willen kopen of betalen:

VRAAG 4

U kon ook kiezen welke voorzieningen voor u niet van toepassing zijn of niet nodigheeft. Uw keuze was:

VRAAG 5

De laatste vraag was welke voorzieningen u standaard in de huur opgenomen zou willen zien. U gaf de onderstaande reactie:

PRIORITEITEN

U kon uit de lijst met mogelijke voorzieningen kiezen welke voorzieningen voor u het belangrijkst zijn. De vijf door u gekozen voorzieningen zijn:

1. Hang- en Sluitwerk Politiekeurmerk Veilig Wonen

2. Maximaal isolerend glas

3. Nieuw keukenblok na 15 jaar

4. Hangend toilet

5. LED buitenverlichting voor en achter

ANDERS, NL:

Natuurlijk konden wij niet álle denkbare voorzieningen opsommen. Daarom gaven wij u de mogelijkheid zélf voorzieningen of zaken te benoemen die u belangrijk vindt. Dit waren de resultaten:

• Geluidsisolatie muren

• Nieuwe voordeur

• Nieuwe badkamer na 25 jaar

• Nieuwe afzuigkap

• Tochtvrij maken

• Vocht- en schimmelvrij maken

• Liftdeurautomaat

• Aparte watermelder

• Intercom verplaatsen

• Camera op parkeerplaats

• Vloerisolatie

• 1 ½ spoelbak in keuken

• Drempels buitendeur verlagen

• Loper op galerij i.v.m. gladheid

• Nieuwe binnendeuren

• Rolluiken

• Zonnepanelen

• Alarminstallatie

• Sluis bij achterdeur i.v.m. kou en regen

• Wanden en vloer badkamer vervangen

Uiteraard worden ook deze wensen in ons overleg met Leystromen meegenomen.

Hartelijk dank voor uw medewerking aan de enquête! We rekenen graag weer op uw medewerking bij de volgende!

DOWNLOAD DE RESULTATEN IN PDF